lørdag 9. januar 2010

Lørdagskos og varme!


Dette var min kosemat i kveld... Var en tur innom foreldrene mine i ettermiddag og var så heldig å få med meg en rest av deres middag fra i går. Lillebroren min som er superflink til å lage mat hadde stått på kjøkkenet og disket opp med indrefilet og "juksebearnaise"...
Denne "juksebearnaisen" bestod av persillerot/gulrot/løk i små terninger,maiskorn salt,pepper, fløte og estragon.
Den var fantastisk god som tilbehør til biff!! Anbefales!
*


Skal lese interiørblader og kose meg i kveld, mannen har jobbehelg og da må jeg finne på noe "jentete" og avslappende.. :-)
Er ikke så mye som skjer på interiørfronten her i huset for tiden...
Selv om jeg har nok å ta fatt på, kommer jeg liksom ikke igang..
Håper det at jeg begynner å trene til mandag vil gi meg energi også til interiørmessige ting! :-)
*


                             
Kjøpte meg to knagger fra Lisbeth Dahl her om dagen, de havnet på stueveggen sammen med den gamle ramma som jeg gjorde om til tavle. Synes de var så fine! Håper å finne noen søte lyslykter som han henges på knaggene etter hvert.
*



I går var jeg i vinklubb hos ei venninne som ikke bor så langt unna meg. Og etter noen glass vin og mye skravling og kos, kledde jeg på meg varmedress og tok fatt på hjemturen,på spark, i -22 grader...
Det var friskt og godt,jeg frøs heldigvis ikke :-)
(slik så jeg ut da jeg kom hjem,beklager dårlig mobilbilde)
Tenker på alle de som ikke har varme klær, et godt og varmt hus og mulighet til å spise gode,varme måltider.
Føler meg heldig og er veldig takknemlig for at jeg kan sitte inne i et lunt og koselig hus og høre det knitre fra peisen...


Håper du har det godt og varmt!
God helg!

1 kommentar:

  1. Det så veldig godt ut. Håper du fikk en fin kveld i går selv om mannen var på jobb.

    Ja selv om vi klager på kulda så har vi penger til både varme klær og varmt hus så det er ikke synd på oss. De det ersynd på er de som ikke som ikke har penger til det eller ikke har tak over hodet en gang.

    Ønsker deg en super søndag!

    Klem, Christel

    SvarSlett