onsdag 6. januar 2010

Gla` hverdagslaks...

 Dagens middag:
Laksefilet, hjemmelaget potetmos, wokede grønnsaker og kald rømmesaus.
Enkelt, sunt og godt!!



I dag hadde jeg kun fisk fra fryseren, fersk er best, men det får jo være måte på... *Smiler*
Legger filetene i ildfast form, krydrer de med salt og pepper og andre krydder "etter humør", stekes på 220 grader ca 12-15 min.
Potetmos lages som "god gammeldags" med salt,pepper, melk og en god klatt med meierismør... Fy-fy,men Nam-nam... ;-)









Kald rømmesaus er rett og slett et beger med lettrømme som jeg rører med salt,pepper, eddik og sukker, friske urter smaker også godt! God og blande med en grønn salat og hos oss er den fast følge til laksen! :-)
Kjøpte meg ny wok i dag, og den måtte testes... Er veldig glad i å woke grønnsaker for de beholder sin friske farge og sprøhet! I dag tok jeg hva jeg fant i kjøleskapet; gulrot,løk,paprika (3 farger) og asparges.



En sulten lillegutt venter på middag :-)




I morgen blir det også fisk til middag, da er vi invitert på mors hjemmelagede fiskegrateng,mmm ;-)

Ha en fin onsdagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar