søndag 20. desember 2009

Gourmetaften!

I går hadde vi samlet gode venner til gourmetaften,-årlig tradisjon i førjulstiden her hos oss. For 4. året på rad, var det min lillebror som stod for matlagingen. 6 herlige retter disket han opp med, det var fantastisk godt!! Og det ble en veldig hyggelig kveld med god mat, god drikke og herlige mennesker ;-)















Bambi fikk være med på "laget"...
pyntet bordet med litt kvister, kongler, rådyrgevir, turkise og sorte telysholdere.
Har ikke duk som er lang nok når jeg skal dekke til 14 personer, så jeg endte opp med å kjøpe en pakke med "plysj" stoff på jysk. Den er sort med litt mønster i , fikk 5 meter for en billig penge.
Ellers hadde jeg servietter med hjortedyr på og bordkortet var en pepperkake som jeg skrev navn på.

Har dessverre ikke bilder av maten enda, men håper å få det av kokken etter hvert!

**Meny**
Laksecarpaccio m/ wasabikrydder og parmesanchips
*
Blåskjell og jordskokksuppe, servert med blåskjell og kongekrabbe
*
Duebryst m/ ristet kantarell og bringebærsaus
*
Mohitogranite`
(rom,mynte,vaniljestang,lime-frosset til slush)
*
Marinert indrefilet av elg m/ potetform, sellerirot og gulerotpure`,rødvinskokt pære og enerbærsaus
*
Multemousse på nøttebunn m/ marinerte bjørnebær og multeshot
*
VEL BEKOMME!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar