tirsdag 7. desember 2010

Jul i vårt hus! (nib utfordring)



Selv om jeg i tidligere innlegg har gitt uttrykk for at jeg ikke er forberedt på julehøytiden i det hele tatt...
Så begynner det faktisk å bli jul i vårt hus også!
Bare det å få hengt opp stjernen i vinduet, satt tall på fire lysestaker, og handlet inn litt juleblomster,
gjorde at jeg kom i skikkelig stemning!
Barna har, tradisjonen tro, pyntet pepperkakehus og daglig går det med enorme mengder klementiner...
Så stemningen er det ikke noe å si på!
Har faktisk også fått handlet den første julegaven i dag!
Så alt er ved sitt vante her i heimen ;-)
Vi stresser ikke lenger, for nå er vi igang!



Julen i vårt hus er ikke rød, langt ifra.
Den er rosa, turkis, hvit, sølv, natur og sort...
Litt utenom det vanlige?
Vet ikke jeg, men jeg tar ikke bort mine vanlige ting i julen, men jeg lar det være en del av pynten...
Juletreet blir pyntet i rosa(!) og adventstaken består av rosa, turkise og hvite lys som jeg har hengt
på tall i zink. Ellers er jeg glad i svibler i små skåler og på fat.
Noen krukker med julekaker og en skål med karameller gir stemning og innbyr til kos og hygge.



Guttene`s kalender ble slik i år... Etter at musene på loftet hadde et raid,
var det bare stangen igjen. Det vil si, selve kalenderen med søte lommer i stoff,
var så oppspist at jeg brant den opp...



Og slik ble årets pepperkakehus etter at mine to gutter hadde avsluttet sitt pynteprosjekt...
Skikkelig søtt synes jeg... :-)

Ha en fargerik førjulskveld!

Hilsen "tirsdagsbloggeren"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar