tirsdag 30. november 2010

Desember, ja...

... Kommer like brått på hvert år.. en kjempekoselig måned. Med masse kos og hygge...
Og stress!! Masse stress!! Bare min egen feil altså, jeg er flink til å utsette ting, alltid.
Kalenderen for eksempel, som ble hentet ned fra loftet i helgen, var musespist!
Og skolegutten så for seg at nå var det slutt på kalender her i huset...
De dumme, dumme musa, sa han... :-)
Men jeg har nå klart å finne en løsning på "kalenderkatastofen",
 nå gjenstår bare å pakke inn gaver, og handle inn mer gaver og avtale med bestemødre at
"du skal til bestemor å lage julekonfekt"-gaver, faktisk passer for bestemødrene...  ;-)



"Pepperkakehusprosjektet" er under kontroll....
Det vil si mor handler inn, far limer det sammen og barna pynter.
Hjemmebakt er oppskrytt... *smil*
Det å tegne, kutte og steke er liksom ikke min greie...
Men ungene er superhappy med løsningen vi har og da funker det jo! ;-)



GJETT HVA SOM ER I BOKSENE!?!

De er selvfølgelig tomme...;-)
Men håpet er der, håpet om at jeg skal klare å fylle de med godsaker.
1 med pepperkaker bakt med IKEA deig... he-he..
Og de to andre?
Vi er ikke "småkakemonstre" egentlig,
så småkaker tror jeg ikke jeg gidder å lage noe særlig av,
men sjokolade, konfekt og karameller derimot...
Det er uimotståelig!

Har du en favoritt som du lager til jul??
Jeg er takknemlig for tips!

Ha en fin start på desember!


2 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Ja desember kom brått på gitt. Hadde planlagt å ha alle julegavene klare til 1 desember slik at jeg slapp å stresse med det nå, men har kun i orden 3 gaver og de er ikke pakket inn ennå. Ja ja, som du sier så blir det jul likevel. Jeg stille store krav til meg selv og går det ikke så er det min egen feil. Likte innlegget ditt under her, og tror ikke du er alene om å føle det sånn. Her blir det også deig fra Ikea.
    Ønsker deg en god førjulstid.
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Herr Handy (mannen i huset) kom akkurat hjem fra Rema 1000 med et av disse ferdighusene hvorpå fruen umiddelbart forberedte en liten skjennepreken...men når tenker meg om er det jo det FERDIGE resultatet som er viktig og måling og tegning som er kjedelig. Fin blogg du har, kommer til å titte innom deg iblant :) Ha en fin dag:)

    SvarSlett