søndag 7. mars 2010

Mmmm...

Asparges-salat!
Nydelig tilbehør til kjøtt og fisk, eller som en del av tapas bordet...
Jeg forveller aspargesen i 3-4 min og avkjøler de straks i iskalt vann for å stoppe kokeprosessen og unngå at de blir "vassene".
Ha de på et fat sammen med små plommetomater, ristede pinjekjerner, høvlet parmesan, salt og pepper.
Ekstra dekorativt er det å "ringle" over litt balsamicosirup.
Du kan med hell også tilsette rucculasalat og spekeskinke.
Det var dagens lille mat-tips fra meg :-)
*
Ha en flott start på en ny uke!







2 kommentarer:

  1. Det så skikkelig godt ut! Må prøves. Kan tenke meg at det er ekstra godt med spekeskinke i ja.
    Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  2. Det ser kjempegodt ut!! Du er så flink! :) Må huske og se etter sånn sirup når jeg skal handle neste gang for den var god!

    SvarSlett