onsdag 17. august 2011

Dagens middag




Kremet skogssoppsuppe med bacon og krutonger,
pannekaker med blåbær

Den våte sommeren har gjort at skogen bugner av sopp og bær!
I dag laget jeg deilig suppe av selvplukket sopp og pannekaker
med selvplukkede blåbær til dessert, mmm :-)

Ingredienser suppe:

 1 pose Toro kremet kantarellsuppe (litt juks...men...)
kalvefond
soyasaus
fløte
salt/pepper
blandet sopp som er stekt i smør (jeg hadde kantarell og piggsopp)
sprøstekt bacon

*lag suppen som det står på posen,
 men "pimp" den med litt ekstra smak og godsaker!!

Krutonger:

Noen skiver grovt brød (mine var tørre...)
god olivenolje
havsalt

*skjær av skorpene på skivene og del dem i terninger.
Ha de over i en ildfast form og hell over olje, strø over havsalt.
Stek i ovnen ca 10 min, 220 grader varmluft.


Pannekaker:

4 egg
melk
hvetemel
havregryn
salt

*Måler aldri hvor mye jeg har oppi av hvert,
men slump i vei og bland til en glatt røre, la svelle i 30 min ;-)

"HÅPER DET SMAKER" ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar