torsdag 29. juli 2010

"skikkelig luksus"

Må bare le litt av guttene mine noen ganger...
De sier mye rart...

Vi har vært på tur noen dager, koset oss masse, hatt god tid og bare vært sammen.
Vi ankommer familiehytta på fjellet og eldstemann skal velge hvor han skal sove.
Han velger overkøya på det ene soverommet og sier: "dette er jo skikkelig luksus"!
Så godt med gutter som ikke er altfor kravstore... ;-)

For all del, det er luksus å være på hytta...
Mine foreldre har gjort det utrolig koselig, vi nyter virkelig å være her ;-)
Vi har badet, plukket multer, syklet tur i flott natur, spist deilig mat og spilt kort...

EKTE FERIELYKKE!


utsikten fra veranden på hytta.












Vi fikk også en dag i Bø sommerland, mye vann, lek og morro for liten og stor!
Vi sov en natt i telt på en campingplass, første gang for lillegutt.
Han la seg inn i teltet, ned i soveposen og sa: "sikkeli juksus" ;-)
Tydelig hvem som er forbildet for lillebror!!

Da vi kom hjem fra telttur var nok alle litt i underskudd på søvn og vi gikk litt "i tottene" på hverandre, guttene kranglet litt og mor måtte gripe inn...Jeg setter meg ned på gulvet foran lillegutt og snakker litt bestemt til han for å prøve å roe situasjonen...da begynner han å le... Hm... jaja, ikke mye respekt her!
Orket ikke "ta den kampen" så jeg sa bare at det ikke var noe fint gjort og gikk bort.
Etter noen sekunder kommer lillegutt løpende etter, og sier:
"unnskyld mamma, jeg lo, men du var baje så mojsom"
Barna får virkelig sagt det... ;-) Jeg kunne ikke annet enn å le...

FANTASTISK!

2 kommentarer:

  1. Godt med gode ord fra barnemunn. Er nok helt enig med gutta dine jeg, for det så det ordentlig koselig ut, og "sikkeli luksus" å kunne få noen gode feriedager. :)

    SvarSlett
  2. Ja de er så ærlige...... meste parten i hvertfall. Store gutten min (4) er litt opptat i de siste med Temaen å dø........ Når Papa dør når han er gammel kan jeg kjøre bilen hans? jeg skall også hjelpe deg med å klippe gress.......ja, hvis du er ikke flyttet ut da og bilen fortsatt funker :-)

    SvarSlett